• Koorkerk, Koorkerkhof 2, Middelburg

Op donderdag 6 juli zijn weer diverse activiteiten van het Lange Jan Project in de Wandelkerk en de Koorkerk. De tweede expositie van beeldende kunst gaat op 6 juli van start in samenwerking met de synagoge in Middelburg. In de synagoge en in de Wandelkerk zijn werken te zien van Ruth Dagan, een kunstenares uit Israël met een Nederlandse moeder en een Israëlische vader. De officiële opening is om 14.00 uur in de synagoge in de Herenstraat. Het meditatief moment om 13.00 uur in de Koorkerk wordt verzorgd door Bram de Muijnck en heeft als titel: Wandelen langs standbeelden en een lege sokkel. Het meditatief moment wordt muzikaal omlijst door Bert Geleijnse. Om 15.00 uur is er weer het miniconcert in de Koorkerk. Een half uur mooie muziek om te beluisteren. Bariton Riaan van ’t Veer zingt liederen van Robert Schumann, Franz Schubert en Reynaldo Hahn. Hij wordt daarbij begeleid door Edgar van Boven op de piano. De gastvrouwen en -heren van de koffiehoek zijn vanaf 12.00 uur paraat.
Alle informatie is te vinden op www.langejanproject.wordpress.com.