sep
  • Koorkerk, Koorkerkhof 2, Middelburg

Door persoonlijke omstandigheden moest Dave Willeboordse helaas afzeggen voor het Meditatief Moment van 1 september a.s. Het zou het laatste MM van dit seizoen zijn geweest. Dat betekent dat er geen meditatieve momenten meer komen in 2022. Wél is er het miniconcert. Het piano-fluitistenduo Balkenende en van de Heijdt zal de sonate opus 13 van Gabriel Fauré ten gehore brengen. De sonate opus 13 vormt een hoogtepunt van de kamermuziek van de negentiende eeuw. De componist Gabriel Fauré studeerde aan de Ecole Niedermeyer, een destijds nieuwe school voor kerkmuziek en kreeg daar vanaf zijn zestiende les van Camille Saint-Saëns waar een levenslange vriendschap uit voortvloeide. Het stuk valt op door nieuwe vormen, briljante modulaties en onverwachte ritmes. Reactie van Saint-Saëns: “Met dit stuk heeft Fauré zijn plek tussen de grootmeesters bewezen”. Aanvang 15.00 uur.