mrt
  • Kruiskerk, Klein Vlaanderen 75, Middelburg

gemeenteleden van de Gasthuiskerk en Kruiskerk,
Graag nodigen wij jullie uit voor een informatieavond over ‘Samen Jong’ in de Kruiskerk op donderdagavond 14 maart 2024. Als kerkenraad en jeugdraad hebben we ons de afgelopen tijd verdiept in dit onderwerp. Tijdens deze avond willen we jullie hierover informeren en interactief op zoek gaan naar wat dit voor onze gemeenten kan betekenen.

Wat houdt dat precies in, Samen Jong? Het gaat om zes kernwaarden die van cruciaal belang zijn voor een kerk die alle generaties aanspreekt. Samen Jong is gebaseerd op het onderzoek ‘Growing Young’, waarin wordt onderzocht wat geloofsgemeenschappen aantrekkelijk maakt voor jongeren tussen de 15 en 29 jaar. Wat blijkt? Het draait niet om grootte, locatie of muziekstijl, maar om zes essentiële kenmerken.

Tijdens deze avond willen we jullie meenemen langs deze kenmerken, maar ook horen wat jullie ervan vinden. Hoe kunnen we als gemeenschap deze principes in de praktijk brengen? Wat betekent het voor ons als gemeente om Samen Jong te zijn en alle generaties aan te spreken?

We heten jullie van harte welkom vanaf 19:30 uur in de Kruiskerk. Om 19:45 uur zullen we beginnen en we streven ernaar om uiterlijk 21:45 uur af te ronden. We hopen op een grote opkomst!

Met vriendelijke groet,
De kerkenraad & jeugdraad