sep
  • zondag, 09:30 uur
  • zondag, 10:45 uur
  • Gasthuiskerk, Lange Delft 94, Middelburg

A.s. zondag gaat in de morgendienst (9.30 uur) ds. Bert Renkema voor. Deze dienst staat in het teken van ‘Veilige Kerk’. In de verkondiging luisteren we naar het verbijsterende verhaal uit 2 Samuël 13 over Amnon en Tamar. Er komt breed in de samenleving de laatste tijd veel naar buiten over seksueel misbruik en grensoverschrijdend gedrag. En helaas, dit gaat niet om de kerk heen. Slachtoffers zitten ook in de kerk. Soms zelfs bleek de kerk de plek waar je dacht veilig te zijn en toch was die dat niet. Wat kan helpen om de kerk tot een plek te maken waar het veilig is? Waar mannen en vrouwen elkaars grenzen respecteren. Het gaat dan over zwijgen of de moed hebben om te spreken. Het gaat om openheid en durf. Maar ook om de geborgenheid in Jezus Christus. De preek tijdens deze dienst zal live worden ‘uitgezonden’ in de Kruiskerk waar de gemeente anders voor een leesdienst samen zou zijn. In opvolging van deze kerkdienst wordt in de komende week – uitgaande van beide gemeenten – een gemeenteavond over dit thema gehouden.

Na de morgendienst is er koffiedrinken verzorgd door wijk 5.

De collecten zijn a.s. zondag 17 september voor de diaconie (collecte 1) en de kerk (collecte 2). De diaconale collecte is voor Stichting Tamar Center Thailand.

Liturgie 2023 09 17 Morgen