apr
  • donderdag, 20:00 uur
  • donderdag, 22:00 uur
  • Koorkerk, Koorkerkhof 2, Middelburg

Donderdagavond 11 april 2024 kunt u Zumretay Arkin ontmoeten en inspirerend over haar werk horen spreken. Zij zal eerder die dag een Four Freedoms Award ontvangen voor haar inspanningen op het gebied van godsdienstvrijheid. Zij strijdt onvermoeibaar voor het behoud van godsdienst, taal en cultuur van Oeigoeren – een islamitische minderheidsgroep in China. U kunt ook kennismaken met deze cultuur in de vorm van muziek en/of poëzie. En u wordt meegenomen in de ervaringen van een Oeigoer die naar Nederland is gekomen en een dialoog over vragen als ‘hoe vrij wij in Nederland zijn om geloof te beleven, te belijden en tot uiting te brengen’ en of ‘behoud van godsdienstvrijheid onze actieve aandacht nodig heeft’. Tot slot is er gelegenheid om elkaar informeel te ontmoeten.

U bent van harte welkom
Avond over godsdienstvrijheid met Zumretay Arkin op 11 april 2024
Koorkerk Middelburg, aanvang 20 uur, inloop vanaf 19.30 uur
De voertaal van het programma zal (hoofdzakelijk) Engels zijn.
Raad van Kerken Middelburg en Jongerencomité Four Freedoms Awards 2024