mrt
  • Gasthuiskerk, Lange Delft 94, Middelburg

Maandag 25 tot en met donderdag 28 maart en op zaterdag 30 maart zullen er in de Gasthuiskerk vespers worden gehouden, georganiseerd door de Gasthuiskerk, de Kruiskerk en de Ontmoeting.

Het thema van de week is: Bewogen Woorden – de gekruisigde Jezus spreekt je aan.

Verspreid over de evangeliën vinden we de laatste woorden die Jezus gesproken heeft aan het kruis op de heuvel Golgota. Tot op het kruis blijft Hij bewogen met mensen, waarvoor Hij zijn leven geeft. Daarom zijn het woorden die ook ons vandaag nog aanspreken.

Plaats: Gasthuiskerk.
Aanvang 19.30

Maandag: Ik verzeker je: nog vandaag zul je met Mij in het paradijs zijn (Lucas 23:43)
Dinsdag: “Dat is uw zoon … Dat is je moeder.” (Johannes 19:26-27)
Woensdag: “Mijn God, mijn God, waarom hebt U Mij verlaten?” (Matteüs 27:46)
Donderdag: “Ik heb dorst.” (Johannes 19:28)
Vrijdag kerkdiensten
Zaterdag: “Vader, in uw handen leg Ik mijn geest.” (Lucas 23:46

Anders dan voorgaande jaren komt er geen boekje maar wordt alles tijdens de vespers gebeamd.