okt

Zaterdagavond 21 oktober om 20.00 uur op het Abdijplein in Middelburg
In het weekend van 7 en 8 oktober werd de wereld opgeschrikt door een golf van terreur en geweld in Israël en Palestina. Deze geweldsuitbarsting heeft velen geraakt. We denken aan de slachtoffers, de vele doden, gewonden, getraumatiseerde en rouwende mensen, daklozen, mensen op de vlucht. Gevoelens van angst, woede, haat en machteloosheid beklemmen mensen daar en hun families en vrienden elders. De geweldsuitbarsting heeft een lange voorgeschiedenis. Vrede lijkt verder weg dan ooit in dit verscheurde land. Vanuit de overtuiging dat alle mensen recht hebben op een veilig en menswaardig bestaan, hopen wij dat mensen elkaar blijven zoeken op een weg naar een rechtvaardige vrede.

Wij roepen onze medeburgers op om samen te komen voor een wake op het Abdijplein voor vrede in Israël en Palestina op zaterdagavond 21 oktober. Om 20.00 uur begint de wake met muziek, waarna een vredesvuur aangestoken zal worden. Aansluitend delen wij in stilte dit licht met elkaar als teken van ons intense verlangen naar vrede voor de volkeren van Israël en Palestina. Het zou mooi zijn als u daarvoor een kaars of waxinelichtje mee zou willen nemen.
De wake wordt besloten met muziek. Na afloop bent u, zijn jullie, van harte welkom in het Hofje onder de Toren (Nieuwe Kerkgang 1).
De Raad van Kerken Middelburg