International Justice Mission (IJM)
Drie jaar geleden was het diaconaal jaarproject van de Gasthuiskerk voor IJM (Voltameer, Ghana). Een jaar lang hebben we aandacht gegeven aan de bevrijding van en hulp aan kindslaven in Ghana. Echter, jaarlijks, op de derde zondag van september, komen duizenden kerken over de hele wereld bij elkaar om aandacht te vragen voor kinderen, vrouwen en mannen die in slavernij worden onderdrukt. Om na te denken over hoe de Bijbel ons leidt om gerechtigheid te zoeken. Te bidden voor bevrijding en herstel en om de God te aanbidden die vrijheid heeft gemaakt en dit vrijgevig uitdeelt. Wij noemen deze zondag Freedom Sunday.
Wij geloven dat God een God is van recht en dat Hij ons oproept recht te doen. Ook wij zullen a.s. zondag in de Gasthuiskerk bidden voor mensen die niet dezelfde vrijheid kennen zoals wij die kennen. Samen willen we ook God danken voor wat Hij door de betrokkenheid van kerken al heeft gedaan voor hen die eens vastzaten en nu uit slavernij bevrijd zijn.