Binnenkort beschikt onze gemeente over de Gasthuiskerk-app!

Bijna is het zover! De lancering van de Gasthuiskerk-app! Deze week is deze gemaakt voor Apple en Android. We gaan de komende 2 weken aan de slag om de app in te richten voor gebruik. Daarna zullen we hem officieel lanceren in de gemeente. We geven u hierbij alvast wat uitleg hoe de app werkt.

Je kunt zodra je de app hebt gedownload je eigen profiel aanmaken: zo compleet als je maar wilt. Leuk als je een foto, je verjaardag, je adres en wat leuke weetjes over jezelf toevoegt!
Dit verschijnt in de ledenlijst die in de app zit. Iedereen uit de gemeente met de app kun je op zoeken in de ledenlijst. Zo wordt het ineens makkelijk iemand een kaartje te sturen met zijn/haar verjaardag!

Je kunt daarnaast lid worden van allerlei groepen die we klaar gaan zetten. Heeft u een goed idee voor een groep? U kunt deze direct aanmaken als u zelf in de app zit.

Uiteraard gaan we tegen die tijd iedereen helpen waar nodig zodat we echt met elkaar in de app contact kunnen hebben.

Hierbij zetten we voor u op een rijtje wat u met deze app straks kunt:
– Andere gemeenteleden makkelijk vinden door de ledengids
– Simpel uw bijdrage aan de collecte doen (een soort digitale collectebonnen)
– Precies weten wat wanneer is door de agenda
– Berichtjes met elkaar uitwisselen in verschillende groepen
– Je kunt helemaal zelf bepalen waar je allemaal wel en niet aan mee wilt doen!

O ja, wie wil ons helpen om de app samen met ons in te richten, goed te introduceren in de gemeente en/of te helpen om iedereen vaardig te maken de app te gebruiken. Laat het ons even weten. Het zou fijn zijn dit met 5 of 6 mensen te kunnen doen (incl. onszelf). Vraag ook even aan één van uw kinderen (16+). Zij zijn vaak al heel digitaal vaardig en kunnen ons dan goed helpen.

Keesjan de Bruijne en Martin Oosse