Het is nu mogelijk om bij te dragen aan de collecten via de Gasthuiskerk-app. Dat gaat via de functionaliteit ‘geven’.

In het kort werkt het als volgt. Je kunt bijdragen via de knop ‘Geven’ onderaan je kerk-app. Of door het volgen van deze link:
of het scannen van deze QR-code op je telefoon.

– Vooraf koop je via deze knop een bepaald saldo (‘opwaarderen’).

– Dat kun je daarna gebruiken om bij te dragen aan de collectes.

– Voor het kopen van het saldo betaal je transactiekosten (€0,24), voor het bijdragen aan collectes niet. Als je regelmatig aan collecte geeft is het dus verstandig om in één keer een wat grotere transactie te doen.

– Wanneer je saldo (bijna) op is koop je nieuw saldo.

Eigenlijk werkt dit systeem hetzelfde als een soort ‘digitale collectebonnen’.

De collectes zijn per week actief. Meestal is er in de kerk een collecte voor de diaconie (met iedere week een ander doel) en een collecte voor de kerk. Deze collectes vind je terug in de KerkApp. Je kunt vanaf a.s. zondag bijdragen aan deze collectes door (delen van) je saldo te gebruiken voor deze collecte(s). Je kan ook later in de week nog aan de collectes geven, ze staan open tot aan de volgende zondag.

Ook gasten kunnen bijdragen aan de collecte via de QR-code die we op de beamer laten zien, en bij de uitgangen.

We zijn voornemens uiterlijk 1 juli de GIVT-app te beëindigen. Wil je dus digitaal blijven geven, wordt dan lid van de Gasthuiskerk-app. Ook dat is gratis en je bent direct op de hoogte van alle informatie vanuit de gemeente. Je kunt de Gasthuiskerk-app vinden in de app-store op je telefoon (zoek op ‘Gasthuiskerk’) of via de webversie op je computer, laptop of tablet op https://web.donkeymobile.com/ (zoek daar ook op ‘Gasthuiskerk’).

Transactiekosten uitgelegd:
Bij de GIVT App wordt er zo’n 2% van wat je betaald door de kerk afgedragen aan GIVT. Bij de KerkApp betaalt de gever de transactiekosten (nu €0,24 per transactie) Als je dus niet iedere week saldo koopt, maar bijvoorbeeld maar 1x per maand, beperk je de transactiekosten aanzienlijk. De KerkApp is veel goedkoper in gebruik dan GIVT. Voorbeeld: je draagt iedere week €10 bij aan de collecten. Dan betaalt de kerk aan GIVT per week €0,20. Na 10 weken is dat dus €2,00 van de €100 die jij in die 10 weken hebt bijgedragen. Wanneer je nu €100 saldo aankoopt in de kerk-app, betaal je eenmalig €0,24, en geef je daarna in 10 weken diezelfde €100 uit door wekelijks €10 te verdelen over de collecten. Dit is gratis. Je totale transactiekosten na 10 weken zijn dan €0,24.