Al vele jaren is de Gashuiskerk op donderdagen open voor mensen die even tot rust willen komen of die geïnteresseerd zijn in de historie van de kerk. Het aantal vrijwilligers is de laatste jaren teruggelopen waardoor het moeilijker is geworden de kerk open te stellen. Ons kerkgebouw staat in een drukke winkelstraat met als gevolg dat veel mensen een kijkje komen nemen. Er is dan vaak een grote openheid om een gesprek te hebben, soms ook over het geloof. Graag willen we een oproep doen om mee te werken zodat de kerk langer open kan zijn. Die vraag is ook gesteld aan leden van de Kruiskerk. Donderdag 16 maart om 14 uur is er een toerusting voor de medewerkers in de ontmoetingsruimte. We zullen dan kijken hoe het rooster eruit kan zien, hoe je mensen kunt ontvangen, hoe je een gesprek kunt beginnen en waar verder rekening mee gehouden dient te worden. Doet u mee, kom gerust vrijblijvend naar deze bijeenkomst. Bert is bereid een bijdrage te leveren.

Hartelijke groet, Heleen Vos en Adrie Franke